SVT rapporterade · Vad tycker du om att busskorten blir dyrare?

16.59
Det är helt klart ett beslut taget av ett borgeligt styre då denna höjning drabbar de med lägst inkomst, dvs de som har det sämst. Den skattelättnad som kan bli av denna besparing kommer främst de med höga inkomster att vinna på.
17.09
Varför ska skattebetalare subventionera folks åkande i kollektivtrafiken? Helt klart rätt att ta bort subventionen.
17.09
Skönt. Äntligen slipper jag sponsra stadsborna med sina resekostnader. Egentligen borde nu då stadsborna börja sponsra mina resor (eftersom det inte finns kollektivtrafik här) som gått upp med åtskilliga tusenlappar de sista åren.
17.12
Varför ska skattebetalare subventionera höginkomsttagare som vill.fixa köket eller ha städat hemma. Subvention av kollektivtrafik gynnar alla. Således fel beslut av Göteborgs stad.
17.20
Trängselskatten över Älvsborgsbron kostar c:a 700 kr/ månad om du arbetar kontorstid. Bilen kostar dessutom ännu mer att köra. Månadskortet är prisvärt även efter höjningen.
17.21
Bra, dags för alla stadsbor i Sverige att börja betala för sin kollektivtrafik!
17.21
Inte det smartaste sättet att få fler att åka med kollektivtrafiken.
17.25
"kanske kommer det på kort sikt bli fler som kommer att gå och cykla". Eller ta bilen?
17.25
Varför skall gememan betala när politiken inte gör det, eller rättare sagt, får sina resor subventionerade via skattsedeln så att vi arbetande likt förbaskat får betala?  Nej ge dem ett busskort som de får betala själva. Precis som jag.
17.27
Det ar rimlig men ingen bonus för cheferna
17.36
Jag tycker det är bra att kollektivtrafiken i Göteborg blir osubventionerad. Här uppe i Skaraborg går de inte ens ta sig till grannkommun med buss på helgerna och betalar lika mycket skatt här ute som dom som har nytta av busstrafiken.
17.39
Ta bilen. Enklare och säkrare.
17.48
Det börjar märkas alltmer att Göteborg fått moderatstyre med hjälp av KD, L och C.
17.48
Det märks att alliansen tagit över. Det slår mot dom som har det sämst och som inte har bil. Pinsamt!
17.48
Är helt korkat när flera borde åka kollektivt. Västtrafiks "tack för att du reser tillsammans" blir ett hån.
17.51
I Göteborg får man i alla fall ett fantastiskt utbud för pengarna! Jämfört med Västtrafiks områden i övrigt...
17.57
Det verkar att ett gäng personer här som inte bor i Göteborg har missförstått och tror att de är med och subventionerar "stadsbornas" kollektivtrafik. Ett förtydligande för er är alltså att det handlar om Göteborgs kommuns pengar. Det är alltså lokala kommunpolitiker som beslutat om att sluta subventionera. De vill alltså använda de redan kommunvigda pengarna på annat sätt.
Surt tycker jag, som vill se färre bilar i stan och en mer välfungerande kollektivtrafik. Som det ser ut nu är trafikensituationen undermålig för antalet resenärer. Kanske kommer å andra sidan de extra pengarna gå till upprustning av kollektivtrafiken. Isf är jag benägen att vara för.
18.09
Mycket bra att ni höjer låt folk ta cykeln istället vi måste värna om miljön.
18.09
Det är rätt. Åderlåt dem in till sista blodsdroppen.
18.16
Använd pengarna till att förbättra kollektivtrafiken istället för att subventionera den så gör de bättre nytta.
Befarar dock att alliansen inte gör den prioriteringen
18.10
Så blir det när man vill ha högre bränslepriser för miljöns skull. Så alla miljöaktivister som ingen bil har o åker kollektivt skall nu inte gnälla. Det samma blir det med alla andra produkter man köper såsom mat kläder blir dyrare tack vare idog skatterna på bränsle.
18.10
För dyrt! Man borde göra som Stockholm regionen. Där är det billigare och man kan åka till flera ställen
18.10
Folk som säger att detta är bra bor inte ens I göteborg..

Vi vill inte ha fler bilar, sämre luft men ni som skriver att de bra kan ta er avundsjuka och gnälla på era egna kommuner

''wow, göteborg är så bra att dom tar sina kommunpengar och sänker busspriserna'' medans er egna är så dåliga att ni inte ens kan bekosta fungerade bussar, är de vårt problem?

jag vill inte ha mer bilar, luften är redan så illa att man vill flytta ur staden.

Ta er i kragen för tusan..
18.17
känns som man utnyttjar den rådande trafiksituationen för att få in pengar till den redan undermåliga spårvagnstrafiken. Finns ingen som frivilligt åker i skitiga, försenade, överfulla vagnar. På vinter minusgrader och på sommaren minst +30 grader. Titta på andra storstäder och ta lärdom. Betalar gärna priset om det är ett ok sätt att frakta sej!
18.14
Vem hade trott något annat? Subventioner för alla har aldrig varit KD:s melodi. Bara de som ryms inom den "normala" mallen har rätt till det som är bättre. Är du gift, heterosexuell, med två barn där en förälder (mamman) arbetar, bor i villa, kör två bilar, medlem i trossamfund, aktivt motarbetar facket och kastar smuts på tiggare - ja då kan du kanske ta del av "utjämningsbonusen"... Fy, vilken tråkig värld KD skapar!!!
18.14
För mig blir det bra mycket biligare att ta bilen. Räknar då med både drivmedel och försäkring
18.14
Jo, jag är med och subventionerar. Bor i Skaraborg, har sju kilometer till närmsta busshållplats. De som åker med Västtrafik kanske inte inser att de bara betalar runt 40 procent av kostnaden, skattebetalarna i regionen betalar runt 50 procent av Västtrafiks kostnader. Det är sant att den indragna subventionen det nu handlar om är göteborgarnas ensak.
18.15
Helt galet att höja busskorten!! Det är väl bättre att göra korten billigare. För miljön skull. Samt att det nu byggs över hela stan o fler skulle kanske välja buss/spårvagn
18.18
Först BYGGER man trängsel i Gbg och försvårar på alla sätt för bilismen. Sedan propagerar man för kollektivtrafik och underlättar för cyklismen. Men alla kostnader ska ändå tas från bilismen! Bilister ska "mjölkas ut" till "sista droppen"!
Nu avser man dessutom, att höja biljettpriserna på kollektivtrafiken!
Vilken lycka för dessa våra usla politiker, att de har så många "kossor" att mjölka, till alla sina dåliga beslut 😉
18.19
Många kommer chansa å åka gratis! Tar ni då in fler kontrollanter så blir det inte bättre! Vad kostar inte dem! Nä, tänk om! Vill ni att folk ska åka så sätt rimliga priser! Tänker på alla barn som vill ut å bada som ingen chans har att åka på semester med föräldrar som eventuellt är ensamstående! Märks vilka som sitter o funderat ut detta! 👽😒
18.19
Tycker att man borde tänka om och ta ett samlat grepp kring kollektivtrafikens kostnader. Utredningen av den eventuella framtida linbanan beräknas kosta ca 135 miljoner och är inte klar ännu. Hela projektet beräknas kosta 4 miljarder. Bättre att satsa samtliga pengar på gratis kollektivtrafik till både kommuninvånare och besökare och inte göra det dyrare att resa kollektivt när vi behöver tänka på miljön.
18.22
Mycket bra vi måste värna om miljön.Alla borde hyckla o gå istället.
18.29
Skit. Varken jag eller mina föräldrar har lust att betala 40 kr tur och retur enbart för mig varje dag jag åker i kollektivtrafiken. Och bil bör alla undvika att köra med tanke på miljön. Då återstår det endast att cykla över allt vilket tar mer än dubbelt så lång tid.

Tänk om västtrafik och Göteborg!!!!!!
18.29
Du som tycker att periodkorten blir för dyra, tänk på det vid nästa val! Högern tar bort subventioner, vart tror du pengarna går istället? Knappast till det allmänna. De redan välbeställda kan fortsätta motivera att det är billigare med bil....
18.48
Det är inte nöjd med det
18.48
Jättebra med dyrare resor. Låt resenärerna bekosta sina resor själva. Färre resenärer innebär färre kollektiva fordon i vägen
18.48
Ja så går det när man litar på politiker.
Politiker tänker i första hand på människor som liknar dom själva när det gäller allt!
Deras släkt och vänner drabbas ej av fattigdom och elände, för de har ju ganska bra betalt?
18.48
Nu ska jag skaffa bil!
18.49
Äldre personer, funktionshindrade, mm, kanske inte KAN cykla av olika skäl?
Då är det bilen, eller möjligen kollektivtrafik som gäller.
Sluta därför att prata om cykling hela tiden!
Som skattebetalare, borde man ha någon möjlighet, att kunna ta sig fram i "sin" stad.

Sänk biljettpriserna på kollektivtrafik, med MINST 50%. Då är jag övertygad om, att fler skulle låta bilen stå hemma och istället åka kollektivt.
Det är bra både för miljön och hushållskassan!
18.49
Nu ska jag skaffa bil, Västtrafiken och politiker kan dra åt #¤%&
18.49
Det är så fruktansvärt ovärdigt att åka kollektivt till och från jobbet. Att stå och balansera o försöka hålla sig i något. Det är sällan som det finns sittplats och vill man ens sitta?! Skor på säten, hundar, människor som rotat i soptunnor o kommer med sina kassar. Att vi ska betala ännu mer för att stå ut med detta är horribelt. Hoppas verkligen att det blir fler kontroller. Jag har tyvärr ingen möjlighet att cykla, annars hade jag gjort det.
19.05
tur att man har bilen
inga mera busskort när man höjer och höjer
trött på att de alltid är försenade att chauförerna inte borde ha körkort när de kör som biltjuvar
borde snarare vara gratis
19.05
Jag började åka buss för att det för mig blev billigare än ett parkeringskort. Jag tycker det har varit smidigt att åka buss till och från jobbet och oftast fungerat bra på dom tiderna då jag åker. Nu överväger jag att gå tillbaks till bilen då parkering och busskort kommer att ligga på samma kostnad.
Tyvärr har jag en cykelväg på ca 1 timme en väg så det är inget alternativ att cykla varje dag.
19.05
Västtrafiks slogan? Åk kommunalt så får du en dyr, smutsig, obekväm resa med lång restid och som är farligt enligt Polisens kontroller!
19.26
Den här höjningen slår hårt mot de ekonomiskt svaga. De som inte har råd med bil och är beroende av kollektivtrafiken. Beslutet är djupt olyckligt.
19.26
Hm man får sällan sätta sig, proppfullt på morgon och på eftermiddag, borde vara billigare istället. Även från miljösynpunkt tänker jag:Hur tänker VT, klart att många väljer bilen före kollektiv trafik. Synd, påverkar många, folk blir tvungna att hitta jobb nära bostad istället.
19.26
775 kr är billigt med den turtäthet och de alternativ som finns i Göteborg. Betydligt dyrare/sämre på andra håll.
19.26
Tycker det är jättebra. Gillar inte överfulla bussar, det är för tok för billigt för ett månadskort idag, 640kr, det är ju fickpengar för mig. Hade gärna betalat 2300 kr för ett månadskort inom göteborg.
19.26
Det är ju helt sjukt. SL kortet kostar 850 bagis. Från Nynäshamn till Norrtälje. Hyfsade tåg o snabb tunnelbana. Spårvagn tar minst 10 ggr så lång tid. Men det är klart slår man ut tiden när man utnyttjar spårvagn blir det billigt🏌🏻
19.27
Kanske är dags att ett nytt företag kommer in på marknaden för erbjudande av kollektivtrafik. Västtrafik behöver konkurrens. Kanske också utbildning till sina chaufförer i både körning och uppförande så de blir lite mänskliga
19.35
Politiker säger att vi måste tänka på miljön, detta. stämmer inte alls. Gratis kollektivtrafik till alla då får vi mindre utsläpp. Tänk så många som skulle åka kollektivt. Inser inte politiker hur illa det är med vår jord. Redan på 80-talet såg urbefolkningen och forskare hur strömmarna i havet ändrade sig upp i norr då lyssnade ni inte. Hur har ni tänkt egentligen har ni inget sunt förnuft?
19.35
Jag har åkt buss samma sträcka 5 dagar/v i 24 år. Jag har blivit kontrollerad 1 (en) gång! Inför mer kontroller så tjänar ni in pengarna på det och kan sänka avgiften!!
19.49
Aldes för dyrt!! Tur jag flyttat !?
19.59
Mycket dåligt beslut. Fler kommer att planka/fuskåka. Det kommer bli inkomstbortfall och så höjs priserna igen nästa år. Sänk priserna på biljetter, höj böterna för fuskåk och öka kontrollerna.
19.59
Har väldigt svårt att se något som helst miljötänk i detta. Billigare resor, fler som åker och en klar miljövinst!
20.03
Ok
20.06
Ett steg i fel riktning. Jag tycker kollektivtrafiken borde vara gratis, helt subventionerad. För miljöns skull, för de fattigastes skull. Det besparar kostnad för biljettsystem och kontrollanter.

I Europa är det ett flertal små och medelstora städer som infört (eller prövat) fri kollektivtrafik. I Sverige har Avesta kommun, Kiruna kommun, Sala kommun och Fagersta kommun nolltaxa på sina lokala bussar. Källa: Wikipedia
20.06
Moped inköpt. Mycket roligare och skönare sätt att ta sig till jobbet.
20.19
Dåligt beslut. Det verkar som om att Göteborgs kommun följer i "Mölndals Stad:s" fotspår. Mölndals Stad är duktig på att satsa skattepengar på löjliga jippo-projekt. Precis som Göteborg med tex. "Vatten-leken" på Avenyen. Inte undra på att skatte pengarna tar slut. Några super- politiker kom på att byta Mölndals loggan. Den innehöll en stjärna, som störde vissa politiker. 150.000 kr. betalades av Mölndals skattepengar bara till PR firman som ritade symbolen!! Slutsumman lär vi aldrig få veta. Så hur är med demokratin egentligen?
20.19
Ett tydligt resultat av de borgerligas budgetbeslut
20.29
Självfinansieringsgraden i kollektivtrafiken bör vara 60% Dvs 60% av kostnaderna betalas av resenärerna själva och de resterande 40% via skattsedeln. Det finns INTE några "fria luncher"!

Tror knappast att någon av de som idag kör egen bil skulle övergå till kollektivtrafiken om den blev gratis, dvs 100% skattefinansierad. Detta eftersom de som kör bil idag av olika skäl INTE kan använda sig av kollektivtrafiken
20.29
Sätt in fler snabbussar.
Expressbussarna är alltid överfulla.
20.29
Kan ju tycka att priserna är för höga. Men någon rättvisa bör det va i regionen betalar själv 775 för mitt periodkort så jag tycker att Göteborgarna gott kan betala vad det kostar. Dessutom har de en större möjlighet att åka mer än till jobbet mitt kort är Falköpings kommun och jag undrar var jag skall åka mer än till jobbet 7 km kanske till Odensberg och kolla Odensbacke som en ansvarig i kommun svarade på frågan när vi gick över till zonsystemet.
20.39
Å andra sidan kanske man får plats på bussen i falköping.
20.39
Känns sådär faktiskt. Speciellt när man vet att det pumpas ut pengar till en obskyr linbana. Lägg hellre pengarna på den kollektivtrafiken vi har idag. Bygg ut spårvagnssystemet, satsa på elbussar och öka antalet turer på de linjer som alltid är smockade (rosa, blå,16 etc.).
20.39
Helt vansinnigt, blir till att ta bilen igen
20.43
"Fler kommer gå och cykla" i vilken värld då? Nej. Folk tar bilen och de som inte har råd blir ännu mer isolerade. Ska man gå från angered till stan eller?
20.51
Ska köpa nytt årskort innan höjningen det behöver man aktivera inom en viss tid så det blir lagom tills mitt gamla går ut att aktivera det. Huvudlöst med nya priset kan inte köra bil av hälsoskäl och dessutom är det sån undermålig kvalité på resorna.
20.51
Men Rutavdraget dubblas till 50.000 istället och det blir lättare att bygga altan.. Tjohoo?!
20.52
Varför är det ingen som ifrågasätter grundproblemet? När det gäller annan förbrukning som tex el försöker man spara energi för att minska resursförbrukningen.
Som jag ser det är grundproblemet att vi inte strävar till ett samhälle som minskar behovet av pendling. Istället skryter samhällsbyggarna att man skapat större arbetsmarknadsregionen, att det blivit möjligt/nödvändigt att pendla längre till jobbet. Följden mer både bilar och kollektivresor.
20.53
Vasttrafik border göra som South Yorkshire bussar. Det kostar 55 spänn på 24 timmars biljett som är som västra Götaland och alla bussar är med . Dvs Gbg och till alla städer inom västra Götaland. Ju längre resan är du betalar samma . Men är den kort så få man betala samma pris. Och om du ej köper detta så får du betala 35 för en kort resa . Ungefär central station till Saltholmen inom 90 minuter. Taxi kostar 30 spänn på samma sträcka men det är från dörr till slutmålet,,,, f...kit.
21.02
Anders jag tycket som du med det system vi har idag att kommuner slås om oss för att skapa tillväxt så får vi längre pendling till jobben och ökad resurs användning.
21.02
Helt vansinnigt.......Vart vill man med detta......riva vartannat kvarter i stan och bygga parkeringshus......hahahahaha blir det billigare.......Varje människa som åker kollektivt är en ren samhällsvinst......
21.04
Sverige börjar lika allt mer som Rumänien på 80-talet när Ceausescu förstörde landet.
21.04
Men ingen kan väl bli överraskad över detta beslut? Moderaterna och de andra Allianspartierna har varit tydliga med att de inte vill subventionera kollektivtrafiken. Liksom simskola med mera. Detta beslut kommer inte göra att fler går eller cyklar. Jag kommer nu ta bilen istället. Det är inte värt att betala så mycket för ett periodkort. Speciellt inte när leveransen av kollektivtrafiken är så dålig.
Nu blir det värt att ta bilen igen. Inte miljövänligt direkt men de som styr i Göteborg vill uppenbarligen inte att vi ska åka kollektivt.
21.14
Snart billigare att ta bilen igen, trots den sk trängselavgiften😡😡😡😡😡
21.14
Jag är faktiskt överraskad. Men nu förstår jag vad Moderaterna och Alliansen står för. Många har förklarat för mig men jag har inte velat lyssna. Men jag märker att de vill att man ska finansiera allt själv som person. Med tanke på allt som de vill ändra på i Göteborg. Problemet är att jag som ensamstående med barn har knappt råd som det är idag. Sista gången jag röstade på ett borgerligt parti.
Jag trodde faktiskt att alla politiker ville uppmuntra oss medborgare att åka kollektivt, men jag hade visst fel.
21.14
Vilket gnäll det är på folk. Är väl fullt vettigt att taxan blir mer enhetlig inom regionen och det är faktiskt fortfarande extremt billigt jämfört med en bil. Är bra att gräddfilen för de som inte vill betala men gärna att någon annan tar det på skatten- göteborgare försvinner.
21.14
Huvudlöst av högerpartierna.. Vilket sätt att inleda det nya styret av Göteborg..
21.14
Hur vore det att ha fler kontrollanter istället, så att fler betalar vad det kostar.
21.21
Vad är problemet att resor inte skall bekostas av resenären? Alla andra som inte utnyttjar kollektivtrafiken ska inte behöva stå för era resor. Förstår att det är en stor höjning på en gång, det är inte bra. Hade hellre sett en höjning under längre tid. Sen kan man fråga sig som någon nämnde om denna linbana. Snacka om prestigebygge! Helt onödig investering i min mening.
Till sist, sen jag slutade åka kollektivt för fem år sedan så har jag haft tre sjukdagar!
Innan var man sjuk stup i kvarten. Tänk på det ni som tycker det är dyrt och köra bil. Man tjänar på det i längden 😉
21.22
Redan nu är det så pass dyrt med periodkort att bil är det enda vettiga alternativet. Boende 10 mil norr om Göteborg tar det över två timmar att åka kollektivt. Bilen tar hälften så lång tid.
Tid är värdefullt!
Jag "tjänar" 20kr/timmen om jag åker kollektivt jämfört med bil. Ingen arbetar för en sådan låg ersättning. Ingen vettig människa åker kollektivt med den marginella kostnaden som det blir idag.
Grattis politiker! Era beslut går mot allt sunt förnuft. Ni gör verkligen ett bra jobb! *sarkastisk*
21.25
Höj lite till och inkludera Mölndal, Partille etc.
I stockholm får man mer eller mindre åka hur långt som helst på ett vanligt månadskort.
21.26
Detta är vansinnig vad moderater och Gbg stad gör mot sina invånare och bara i Göteborg.
All personal som arbetar inom Gbg stad höjer sina löner högst 2-3 gånger per år.Det vet jag säkert.
Det är ett stor skam.Skäms onda politiker.Jag avskyr er.
21.26
Jag kan tycka att de andra kommunerna i regionen borde följa hur Göteborgs tidigare styre valt att göra. Subventionera kollektivtrafiken. Istället för att Göteborg ska göra den dyrare.
Om vi med allvar vill att fler ska åka kollektivt, då kan vi inte göra det dyrare. Tänk att Miljöpartiet släppte igenom denna Moderatbudget. Helt otroligt!! Jag röstade på Miljöpartiet men med tanke på hur de släppte fram en budget som försämrar möjligheten för mig att åka kollektivt är ett svek. Jag vill åka miljövänlig men förutsättningarna minskas nu.
Politikerna som fattat detta beslutet borde testa att leva på 21 000kr i månaden (brutto) och säga att en ökning med 135kr inte är mycket!
21.26
Ärligt talat har jag inte betalat ett öre till Västtrafik på ett år. Jag har inte varit med om en enda kontroll under tiden. Men om höjningen leder till fler kontroller får jag väl ge med mig... och börja ta bilen. 😂
21.45
Man gräver upp halva stan och gör det hopplöst att ta sig fram med bil. Istället för att uppmuntra till kollektivtrafik, så höjer man priserna... Den här stan styrs av stolpskott!
21.45
I den s.k servettbudgeten föreslås sänkt pris på bensin och diesel.I Göteborg höjer man priset på kollektivtrafiken.
Snälla politiker ni kan väl försöka samordna era förslag och åtminstone låtsas att ni tänker på miljön.
21.46
Tackar det nya styret i Göteborg! Ni har nu gett mig ett tydligt mandat att välja bilen igen. Att ni inte vill använda skattepengar till subventioner har väl varenda medborgare fattat vid det här laget. Men att ni vill minska andelen som väljer kollektivtrafik var nytt för mig. Hoppas på nyval i Göteborg!
21.46
Hej! Säger bara en sak! Fantasipriser!!!! Kommer aldrig betala de avgifter för den usla kollektivtrafik.
21.46
Fredrik, problemet är väl att bilförare faktiskt bara bekostar en liten del av sin resa. Kostnaderna för mark, byggnad och underhåll av vägnätet betalas av samtliga skattebetalare, oavsett om de använder det eller inte. För att inte tala om vad biltrafiken kostar i liv, sjukvård och miljöpåverkan.
21.46
Det e värdelöst att man inte förstår att många gör korta resor med vagnen i Göteborg. Då är det helt omotiverat att betala förhållandevis hutlöst för att åka med maten ett par hållplatser.

Det måste till ett helt annat tänk där man kan köpa biljetter för kortare resor.

Barn borde tex alltid kunna åka med på en vuxen kupong eller IAF halva priset.

21.46
Bedrövligt ni vill att folk ska åka kollektivt va tror de blir ännu mer som inte betalar vi som är ärliga får betala för alla fuskåkare fy fn
21.46
Man har rivit kvartersstaden och utarmat möjligheten till att leva och verka lokalt.

Nu när man har bostadsenklaver så ska man pendla bort sina liv och som salt i såren ökar kostnaderna enormt.

Kostnaden för lösa biljetter har fördubblats på bara 5-7 år. Det är omotiverat att ens gå på en spårvagn och veta att det kommer kosta asmycket
21.58
Göteborg stänger ner och bygger om halva staden och säger till folket att ställa bilen hemma.
Samtidigt höjs busskorten.

Det måste bli ett stopp på den idiot som råder i stadshuset i stan just nu.
Sossarna ska lika mycket ha skuld i detta som moderaterna. Sossarnas maktgalenskap skapade detta styre
21.58
Högerstyrets budgets resultat: dyrare kollektivtrafik, 12 månader förskoleavgift istället för 11, mm. Aldrig mer röstar på er.
21.58
Hur vore det om alla betalade för sig istället, så alla kan få en rimlig kostnad. Låt pensionärerna betala, åtminstone halva priset, istället för att åka helt gratis. Låt barnen åka gratis istället så att alla barn kan ta sig till aktiviteter, inte bara de med rika föräldrar. Det är många rika pensionärer idag, som har det gott ställt och mycket väl borde betala för sig som andra som har det mycket sämre ställt!
21.58
Utveckling i fel riktning. Vi kommer få fler som tar bilen eller plankar. Man ska absolut behöva betala för sina resor, men det måste vara lönsamt att åka kollektivt. Måste kännas att det lönar sig, varesig det är lönsamt ekonomiskt eller samvetesmässigt.
21.58
Jag förstår inte på vilket sätt slopade subventioner för kollektivt åkande skall gagna miljön i Göteborg, men det är kanske av underordnad betydelse för Göteborgs kommunstyrelse ? Men linbana skall vi tydligen ha för miljarder.
21.59
Moderater driver politik, som slår mot miljö och ekonomiskt utsatta !
Surprise !?!
Kollektivtrafik är toppen för det mesta, men Västtrafik borde satsa på att leverera bussturer, som känns mer säkra och komfortabla .... och till ett överkomligt pris. Nästa mandatperiod kanske ?